No primeiro dia o “mundo” foi dividido em 4 regiões: Africa, Americas, Australásia e Europa e Ásia Central. Foi também aprovado um pedido meu para consideração de uma outra região: mar aberto, para avaliar toda a parte do oceano que não será coberta pelas avaliações regionais.

No segundo dia estivemos a discutir a estrutura da avaliação tendo de manhã acordado provisoriamente com a estrutura em 6 capítulos:

CHAPTER STRUCTURE (as agreed in plenary)

1.    Scene setting

2.    Nature’s benefits to people and its impacts on quality of life (including cross scalar issues)(past, present and future dynamics)

3.    Status, trends of biodiversity and ecosystems underpinning nature’s benefits to people (past, present and future dynamics)

4.    Direct and indirect drivers of change in the context of different perspectives of quality of life (including positive drivers) (past, present and future dynamics)

5.    Integrated and cross-scale analysis of interactions of the natural world and human society (institutions and governance) (past, present and future dynamics)

6.    Options for governance, institutional arrangements and private and public decision making across scales and sectors (including lessons learned)

De tarde esta estrutura e os sub-capítulos foram discutidos em cada um dos grupos regionais

Agora em plenário foi a presenteado o resultado das discussões e estas vão prosseguir amanhã de manhã.

Isabel Sousa Pinto

[Publicado a 19 de Agosto, 2014]